روش‌هایی برای رفع مشکل اتصال به اینترنت در ویندوز ۷، ۸ و ۱۰

حتماً این اتفاق برای شما هم پیش آمده که موقع کار با اینترنت پرسرعت یک علامت اخطار که به صورت مثلث زرد رنگ است، سمت راست نوار ابزار، روی علامت اینترنت مشاهده می‌کنید. افرادی که از انواع نسخه‌های ویندوز ۷، ۸ و ۱۰ استفاده می‌کنند ممکن است همیشه با مشکل Limited access و نبود  امکان دسترسی به اینترنت wi-fi مواجه شوند.

ماهان‌نت در این مطلب سعی دارد مشکل محدودیت اتصال به اینترنت Limited access یا نبود دسترسی اینترنت No internet access را برا افرادی که از نسخه‌های خصوصاً جدیدتر ویندوز استفاده می‌کنند، توضیح دهد.

احتمالاً اولین راهی که به ذهن همه می‌رسد خاموش و روشن کردن دستگاه Restart است، که ما هم به شما توصیه‌ می کنیم این‌کار را انجام دهید. اما اگر بعد از یکبار خاموش روشن کردن، مشکل رفع نشد، با روش‌های پیشنهادی ما همراه باشید:

ابتدا اتصال شما به اینترنت خانگی قطع می‌شود، سپس پیغام زیر به شما نمایش داده خواهد شد:

No connectivity, No internet access و یا  This connection is limited

روش اول – از طریق Driver

اگر مشکل از وای فای باشد، راه‌حل‌های مشکل قطع و وصل شدن Wi-Fi مودم را قبلاً توضیح داده‌ایم که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. ماهان‌نت به شما توصیه می کند، پیش از هرکاری ابتدا یک بک آپ از تمام فایل‌ها تهیه کنید؛ سپس روی آیکن پنجره شکل ویندوز کلیک کرده و گزینه Control Panel را انتخاب نمایید.

از منوی Device Manager، گزینه no internet access را انتخاب کنید. اما اگر نتوانستید این گزینه را پیدا کنید، در قسمت Search آن را تایپ کرده و جستجو کنید.

سپس روی منوی Network Adapters کلیک کرده و فهرستی از تمام وای‌فای‌ها را می‌بینید. از آن‌جا اسم وای‌فای خود را انتخاب کنید، روی آن دوبار کلیک کنید و وارد Properties شوید.

از تب Driver، ابتدا روی Disabled و سپس روی Ok کلیک نمایید.

اینترنت td lte

برای اطمینان در ویندوز ۱۰ می‌توانید یک بار سیستم را خاموش روشن کنید، دوباره به قسمت Driver بروید و این بار گزینه Enable را انتخاب کنید و روی Ok کلیک کنید.

روش دوم – از طریق ریست اتصال

در ویندوز ۷ یا سایز نسخه‌های ویندوزبرای این روش باید ابتدا روی منوی استارت کلیک راست کنید و سپس گزینهCommand Prompt را انتخاب کنید.

اینترنت Gaming

در این حالت صفحه سیاهی باز می‌شود که باید نوشته زیر را وارد کنید:

netsh int tcp set heuristics disabled

netsh int tcp set global autotuninglevel=disabled

netsh int tcp set global rss=enabled

سپس بعد از هر خط، کلمه Ok نوشته می‌شود؛ سپس دستور زیر را وارد کنید و پنجره را ببندید تا به وای‌فای متصل شوید:

netsh int tcp show global

روش سوم – از طریق Trouble Shooter

یکی از امکاناتی که در ویندوز ۸ و نسخه‌های بعد از آن قرار گرفته است، قابلیت رفع مشکل دسترسی به اینترنت وایرلس با استفاده از اجرای Window Networking Troubleshooter است. این روش اگرچه زمان بر است، اما مشکل اتصال را حتماً رفع می‌کند.

به‌همین منظور، در منوی استارت، کلمات Networking Troubleshooter یا Identify and repair network problems را در منو استارت جستجو کنید. برای شما پنجره‌ای باز خواهد شد که شبکه اینترنت را عیب یابی می‌کند و مشکلات آن را رفع می‌نماید.

0/5 (0 نظر)