با این روش ها، راه نفوذ هکرها را از بین ببرید

هکرها بر این باور هستند که کاربران صفحه‌های مجازی معمولاً نقطه ضعف‌هایی دارند که ساز و کارهای امنیتی، امکان مقابله با آن‌ها را ندارد.

برای این‌که بتوانید از عملکرد و فعالیت‌های هکرها اطلاع پیدا کنید، ابتدا باید بفهمید که هکرها به‌دنبال چه چیزهایی هستند. شرکت Thycotic نیز درهمین راستا با گروهی از هکرها که در کنفرانس بلک هت شرکت کرده بودند گفت‌وگو کرد. ۵۱ درصد از این افراد اعلام کردند که از مهارت خود در جهت اهداف خوب استفاده می‌کنند، ۳۴ درصد خود را خاکستری معرفی کردند، به‌این معنا که از این اطلاعات هم در جهت مثبت و هم منفی استفاده می‌کنند، اما ۱۵% درصد باقی مانده گفتند که از اطلاعات در جهت منفی استفاده می‌کنند.

راه نفوذ هکرها را از بین ببرید

راه نفوذ هکرها را از بین ببرید

اکثر هکرها، به دنبال دستیابی به اطلاعات فردی و حساب‌های شخصی هستند. دسترسی به رمزعبور ایمیل، در جایگاه دوم و بعد از دتسرسی به کاربر نهایی در جایگاه سوم قرار می‌گیرد. سایر هکرها نیز اهداف مختلفی را دنبال می‌کنند. بیشتر نفوذگرهای شرکت کننده گفتند که معمولاً امنیت محیط ضعیف است و از رده خارج شده است. اما تقریباً نیمی از آن‌ها گفتند که تنها مشکلی که در حین نفوذ با آن مواجه می شوند، نرم‌افزارهای ضد تروجان و دیوارهای آتش است.

پژوهشگر امنیتی شرکت Thycotic در این باره گفته: «هکرها می‌توانند با استفاده از برنامه‌های کاربردی، نرم‌افزارهای ضدویروس را دور بزنند و یا از طریق گواهی‌نامه‌های دزدی، به‌طور پنهانی به فعالیت‌های خود ادامه دهند».

 

اما نکته قابل توجه این‌جاست که هکرها اعلام کردند، مکانسیم احزار هویت چند مرحله‌ای و رمزنگاری، بزرگ‌ترین سد و مانع پیش روی هکرها است. درنتیجه اگر کاربران اینترنت، از رمزعبورهای قوی استفاده کنند و احراز هویت چند مرحله‌ای را کامل کنند، امکان نفوذ را به‌حداقل می‌رسانند. با گسترش استفاده از اینترنت پرسرعت و افزایش استفاده از شبکه های اجتماعی کاربران باید حساسیت بیشتری نسبت به استفاده از این فضا داشته باشند.

0/5 (0 نظر)