درباره روتر چه می‌دانید؟

از زمان معرفی روترها که به سال ۱۹۹۹ برمی‌گردد، شبکه خانگی در حال رشد بوده و به‌عنوان یکی از ملزومات هر خانه‌ای تبدیل شد. علاوه‌بر دسترسی به وبسایت های مختلف، بسیاری از کارهای منزل به روتر و شبکه اینترنت وابسته بود؛ برای مثال برای دنبال کردن نتفلیکس، یوتیوب و غیره. افراد زیادی به جای استفاده از تلفن ثابت، ترجیح دادند تا از خدمات ویپ استفاده کنند. همچنین موبایل‌های هوشمند برای اتصال به اینترنت و بهره‌وری از خدمات وای-فای، نیاز به استفاده از روترهای بی‌سیم پیدا کردند.

درباره روتر و شبکه خانگی چه می دانید؟

درباره روتر و شبکه خانگی چه می دانید؟

گذشته از میزان گستردگی استفاده از روترها و مدت زمان طولانی که از آن‌ها استفاده می‌کنیم، اما این وسیله همچنان برای برخی از افراد مبهم است. ماهان‌نت در این مطلب به چند حقیقت؟! درباره روترها می‌پردازد:

روتر تنها برای افراد متخصص و فنی نیست

بعضی از افراد فکر می کنند که تنها افراد متخصص از روتر استفاده می‌کنند. در صورتیکه که ۲ سال گذشته، شرکت فروش سخت‌افزار لینکسیس گفت که در آن سال صد میلیون روتر فروخته است. اگر به این مقدار، روترهایی که شرکت‌ها و فروشنده‌های دیگر فروخته‌اند را اضافه کنیم، تعداد روترهای فروخته شده در یک سال به میلیارد خواهد رسید. تنظیمات روترهایی قدیمی بسیار سخت بود و افراد معمولی نمی‌توانستند آن‌ها  را راه‌اندازی کنند، اما در حال حاضر روترها به‌‌گونه‌ای هستند که افراد معمولی امکان نصب و راه‌ندازی آن‌ها را دارند.

شبکه‌های خانگی می‌توانند از روترهای قدیمی با نتیجه خوب استفاده کنند

اگر شما برای اینترنت پرسرعت منزل خود از روترهای قدیمی استفاده می‌کنید، یک خبر خوب برای شما داریم. عمر روتر، مثل سایر گجت‌ها و سخت افزارها به سرعت تمام نمی‌شود. اگرچه شاید به صورت عالی کار نکند، اما سال‌های زیادی را پاسخگوی نیازهای کاربری خانگی خواهد بود. پس با خیال راحت برای اتصال به اینترت پرسرعت از روترهایی مه در اختیار دارید استفاده کنید.

شبکه‌های خانگی می‌توانند به‌صورت همزمان از چندین روتر استفاده کنند

شبکه‌ها و اینترنت خانگی تنها محدود به استفاده از یک روتر نیستند.

اگر از اینترنت وایرلس استفاده می‌کنید، می‌توانید برای جلوگیزی از ایجاد اختلال در سیگنال‌ها و همچنین به‌ منظور افزایش عملکرد اینترنت، از دو روتر استفاده کنید.

بعضی از روترهای بی‌سیم به شما اجازه خاموش کردن وای‌فای را نمی‌دهند

روترهای وایرلس هم از وای‌فای و هم از اتصال سیم‌دار اترنت پشتیبانی می‌کنند. اگر یک شبکه تنها از اتصال سیم‌دار استفاده کند، می‌توان انتظار داشت که  اتصال بی‌سیم قطع شود. شاید صاحبان روتر نخواهد از اتصال بی سیم یا وایرلس استفاده کنند تا در مصرف برق صرفه‌جویی کنند و یا اینترنت آن‌ها هک نشود. در هرصورت بعضی از روترها هم هستند که نمی‌گذارند تا قبل از خاموش شدن کل دستگاه فقط اتصال وای فای قطع شود.

به اشتراک‌گذاری وای‌فای روتر با همسایه‌ها غیرقانونی است

اگر چه برای برخی افراد به اشتراک‌ گذاشتن اتصال وای‌فای با همسایه‌ها حرکتی دوستانه و بی‌ایراد است، اما بسیاری از شرکت‌های عرضه کننده اینترنت، این‌کار را منع کرده‌اند.

برای اطلاعات بیشتر درخصوص خرید روتر، می‌توانید با واحد فروش ماهان‌نت با شماره ۰۲۱۸۷۲۷۷ یا ۱۵۱۴ تماس خاصل نمایید تا همکاران ما اطلاعات خود را بی‌دریغ دار اختیار شما قرار دهند.

همینطور اگر روتر شما دچاز قطعی یا خرابی شده است، همکاران ما در واحد دکتر ماهان به شماره ۹۰۹۲۳۰۵۶۸۷ می‌توانند تمام مشکلات و ایرادات مودم، تجهیزات لپ‌تاپ یا کامپیوتر شما را رفع کنند.

0/5 (0 نظر)