به گزارش ماهان نت، برنامه بلندپروازانه شرکت گوگل برای تجهیز ایالات متحده آمریکا به اینترنت فوق سریع فایبر (۱ گیگابیت بر ثانیه) به دلیل بروز مشکلات و موانع و همچنین کناره گیری یکی از مدیران ارشد این پروژه با مشکلات جدی روبه رو شده و در نهایت مدیران گوگل تصمیم گرفتند تا پروژه را متوقف کنند.

در این راستا کریگ بارات، مدیر Google Access از مقام خود کناره گیری کرده و اکنون به عنوان مشاور عالی «لری پیج» (یکی از مدیران گوگل) به فعالیت ادامه می‌دهد. به همین دلیل و با استناد به بیانیه رسمی این شرکت، برنامه انتقال اینترنت فوق سریع گوگل به هشت شهر در آمریکا فعلا متوقف شده است. شرکت Google Access که زیرمجموعه هلدینگ آلفابت (مالک مجموعه گوگل) محسوب می‌شود، قصد دارد ۹ درصد از نیروی کار خود را اخراج کند که این موضوع به معنای خروج ۱۰۰ تا ۲۰۰ کارمند از Google Access است.

تحلیلگران و فعالان حوزه فناوری اطلاعات معتقدند که اقدام اخیر آلفابت در اخراج کارمندان شرکت Google Access به معنای شکست قابل توجه این شرکت در رابطه با تحقق پروژه تجهیز آمریکا به اینترنت فوق سریع است. همچنین این کارشناسان اظهار داشتند که توقف پروژه اینترنت فوق سریع نشان می دهد که شرکت های زیرمجموعه آلفابت به هیچ عنوان از شرایط مناسبی برخوردار نیستند. این افراد خروج مدیر اجرایی شرکت Nest و همچنین مشکلات موجود در پروژه ساخت پهپاد توسط گوگل را نیز در همین راستا ارزیابی می کنند.

وبلاگ رسمی گوگل که توسط شخص بارات نوشته شده، دلیل این اتفاق را «رویکرد جدید آلفابت برای دستیابی به تکنولوژی و متدهای پیاده‌سازی پیشرفته‌تر اینترنت‌های پرسرعت» ذکر کرده است.

این رویکرد احتمالاً به خریداری فناوری اینترنت پرسرعت بی‌سیم WebPass توسط گوگل اشاره دارد که توانایی به ارمغان آوردن همان اینترنت ۱ گیگابیتی اما بدون هزینه‌های تاسیساتی و سیم‌کشی را دارد.

شایان توجه است که تغییرات اخیر تعهد شرکت آلفابت در زمینه کنترل و توقف پروژه های زیان ده را در آستانه انتشار گزارش مالی سه ماهه آن زیر سوال می برد. با این حال لری پیج، مدیر اجرایی این شرکت که مالکیت موتور جست وجوی اینترنتی گوگل را نیز در اختیار دارد، می گوید که شرکت متبوعش به هیچ عنوان قصد ندارد از بازار ارائه خدمات اینترنتی خارج شود.

0/5 (0 نظر)