با چند راه‌کار ساده، سرعت اینترنت را افزایش دهید

بهترین راه برای افزایش سرعت اینترنت، بررسی بخش‌های مختلف و درنهایت تماس با شرکت عرضه کننده اینترنت است. اما ماهان‌نت قصد دارد در این مطلب چند راه‌کار ساده به شما آموزش دهد که با اعمال آن‌ها در بخش‌هایی از ویندوز، از مصرف بیهوده اطلاعات جلوگیری خواهد شد و به سرعت اینترنت نیز افزوده می‌شود.

در کل چند پارامتر هستند که در پایین بودن سرعت اینترنت، موثرند:

  • اتصال ارزان اما بی‌کیفیت: معمولاً سطح کیفی شرکت‌های سرویس‌دهنده ارزان قیمت بسیار پایین است. پس تصور نکنید که سرویس های ارزان قیمت سرویس‌های خوبی برای شما خواهند بود! این‌که بخواهید ساعت‌ها وقت صرف بهینه کردن اتصالی کنید که دراساس سرعت پایینی دارد، منطقی نیست.
  • برنامه‌های در حال اجرا: آیا تا به‌حال به برنامه‌هایی که در پس زمینه رایانه شما در حال اجرا هستند دقت کرده‌اید؟ این نرم افزارها معمولا تاثیر به سزایی روی کاهش سرعت اینترنت دارند.
  • نوع اتصال: اگر چندین سال از یک روتر استفاده کنید و یا برای مثال بازی‌های آنلاین را از طریق وای‌فای اجرا نمایید، این مشکل عموماً رخ می‌دهد.

وضعیت اتصال

قبل از انجام هرکاری، بهتر است از سرعت اینترنت خود مطلع شوید. یکی از بهترین سرویس های تست سرعت آنلاین، «speedtest» است که سه پارامتر دانلود، آپلود و پینگ را به شما نمایش می‌دهد.

با چند راه‌کار ساده، سرعت اینترنت را افزایش دهید

با چند راه‌کار ساده، سرعت اینترنت را افزایش دهید

بهبود سرعت اینترنت

  • غیرفعال کردن اپلیکیشن‌های متصل به اینترنت

ابتدا بهتر است نرم‌افزارهای متصل به اینترنت که در پس زمینه ویندوز فعال هستند را ببندید. برای انجام این کار روی نوارابزار ویندوز، کلیک راست کنید و گزینه «Task Manager» را انتخاب کنید. اینجا با کلیک روی ستون Network، برنامه‌های درحال اجرا به ترتیب مصرف اینترنت آن‌ها مرتب خواهند شد. حالا می‌توانید نرم‌افزارهای اضافی را شناسایی کنید، روی آن‌ها کلیک راست کنید و با انتخاب گزینه end task، برنامه مورد نظرتان را متوقف نمایید.

  • محدود کردن آپدیت ویندوز

یکی از مشکلاتی که ویندوز ۱۰ دارد، دانلود خودکار آپدیت برنامه‌ها بدون اجازه از کاربران است. برای متوقف کردن آپدیت خودکار ویندوز، از قسمت منوی استارت، وارد Settings شوید و گزینه Update & Security را انتخاب کنید. حال در پنجره باز شده، Advanced options را انتخاب کنید و زیر قسمت choose how updates are installed، گزینه Notify to schedule restart را بزنید. گزینه روبرو نیز باید غیرفعال باشد:

Give me updates for other Microsoft product when I update windows

در آخر، روی choose how updates are delivered کلیک کنید و گزینه off را انتخاب کنید. درنتیجه پهنای باند به صورت خودکار توزیع نخواهد شد و سرعت اینترنت افزایش پیدا خواهد کرد.

 

 

0/5 (0 نظر)