معرفی بهترین اینترنت برای تماشای فیلم

دسته‌بندی نشده

در این مقاله سعی کردیم بهترین اینترنت برای تماشای فیلم را معرفی کنیم. همچنین، به بررسی سرعت و حجم مورد نیاز برای تماشای فیلم و سریال آنلاین در سرویس‌های استریم ویدیو ایرانی و خارجی می پردازیم.

بهترین اینترنت برای تماشای فیلم

امروزه تماشای فیلم و سریال آنلاین از طریق سرویس‌های VOD مانند فیلیمو، نماوا، لنز و … به یکی از سرگرمی‌های روزمره بسیاری از افراد تبدیل شده است. از طرفی سرویس‌های بین المللی مانند آمازون پرایم و نتفلیکس هم طرفداران زیادی در ایران دارند. اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید، بدون شک یکی از دغدغه‌های اصلی شما میزان سرعت مورد نیاز برای استفاده از این سرویس‌ها و شناسایی بهترین اینترنت برای تماشای فیلم است. در ادامه با ماهان نت همراه باشید تا با بررسی سرعت مورد نیاز برای تماشای فیلم آنلاین در سرویس‌های ایرانی و خارجی، بهترین اینترنت برای تماشای ویدیوهای آنلاین را به شما معرفی کنیم.

سرعت مناسب برای تماشای فیلم چقدر است؟

اگر قصد تماشای آنلاین فیلم و سریال را داشته باشید، اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید سرعت اینترنتی است که از آن استفاده می‌کنید. اگر از اینترنت‌های مختلف برای تماشای فیلم آنلاین استفاده کرده باشید، به خوبی می دانید که در بعضی از موارد کیفیت تصاویر دریافتی بسیار مناسب است و لگ یا بافر (توقف در حین پخش فیلم) دیده نمی‌شود. در مقابل در بعضی از موارد هم تنها ویدیوهای با کیفیت پایین قابل تماشا هستند و لگ و تأخیر زیادی نیز در لود شدن فیلم‌ها دیده می‌شود.

دلیل این امر، تفاوت سرعت اینترنت است. سرعت اینترنت را معمولاً با Kb/s (کیلوبیت بر ثانیه) یا Mb/s (مگابیت بر ثانیه) نشان می‌دهند. امروزه اینترنت موبایل در ایران (4G و 4/5G) به طور متوسط سرعت حدود 26 مگابیت بر ثانیه و اینترنت ثابت خانگی سرعت به طور متوسط 19 مگابیت بر ثانیه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این سرعت برای تماشای فیلم‌های آنلاین با کیفیت 720p و 1080p در اکثر سرویس‌های پخش آنلاین فیلم و سریال کافی است.

با این حال، اگر از اینترنت‌های ADSL مخابرات و همانند آن‌ها استفاده کنید احتمالاً حداکثر سرعتی که می‌توانید تجربه کنید کمتر از 12 مگابیت بر ثانیه است که می‌تواند لگ و تأخیرهای زیادی را در تماشای فیلم‌ها ایجاد کند. از طرفی اینترنت موبایل هم به دلیل قطعی‌های گاه و بی گاه ممکن است تجربه ناخوشایندی را برای تماشای فیلم به همراه داشته باشد. در چنین شرایطی با خرید اینترنت گیمینگ می‌توانید از اینترنت پرسرعت و پایدار بهره مند شوید که علاوه بر تماشای فیلم و سریال، برای بازی‌های آنلاین هم کاملاً مناسب است. از طریق تماس با شماره تلفن 021-87277 می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد اینترنت گیمینگ به دست آورید.

سرعت مناسب برای تماشای فیلم و سریال آنلاین

چه عواملی در سرعت مورد نیاز برای تماشای فیلم تأثیر گذار هستند؟

به طور کلی، چند فاکتور در سرعت مورد نیاز برای تماشای فیلم تأثیر می‌گذارند. نکته اول حجم و کیفیت فیلم است. عمق رنگ‌های ویدیو، تعداد فریم‌های ویدیو بر ثانیه، کیفیت صدا و الگوریتم فشرده سازی (مثلاً H264 و H265) به شکل مستقیم بر حجم نهایی فایل فیلم‌ها و سریال‌ها تأثیر می‌گذارند. هرچقدر کیفیت ویدیو و حجم آن بیشتر باشد، طبیعی است که برای استریم کردن آن نیز نیاز به سرعت بیشتری خواهید داشت.

برای نشان دادن به حجم داده‌ای که در هر ثانیه برای تماشای فیلم و سریال آنلاین جا به جا می‌شود از اصطلاح bitrate استفاده می‌کنند. برای مثال تماشای یک فیلم با کیفیت 4K در نتفلیکس بیت ریت حدود 16000 کیلوبیت بر ثانیه یا 16 مگابیت برثانیه است. تماشای این ویدیو در یک ساعت حدود 7 گیگابایت از حجم اینترنت شما را نیز مصرف می‌کند. بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها برای اینکه بتوانند جلسات آنلاین با کیفیت و دسترسی به اینترنت پرسرعت و پایدار را برای مجموعه خود مهیا کنند از پهنای باند اختصاصی استفاده می‌کنند. با استفاده از پهنای باند اختصاصی تماشای فیلم و سریال آنلاین به یک کار ساده و بی دغدغه تبدیل خواهد شد. شما می‌توانید با جستجوی عبارت پهنای باند اختصاصی قیمت به راحتی وارد صفحه خرید اینترنت سازمانی ماهان نت شوید و پهنای باند اختصاصی را سفارش دهید.

مقاله مرتبط: بهترین اینترنت برای مغازه و فروشگاه

اینترنت مناسب برای فیلیمو و نماوا

بهترین اینترنت برای تماشای فیلم از سرویس‌های VOD ایرانی

سرویس‌های آنلاین پخش فیلم و سریال در ایران یعنی فیلیمو، نماوا، لنز، آیو و … در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. ارائه سریال‌های اختصاصی در کنار اکران فیلم‌های روز، بر محبوبیت این سرویس‌ها اضافه کرده است. این سرویس دهنده سرعت دقیقی را برای کاربرانی که قصد تماشای فیلم و سریال در VOD های ایرانی را دارند، ارائه نکرده‌اند. با این حال بر حسب تجربه و با توجه به حجم نهایی ویدیوهایی که در این سرویس دهنده‌ها پخش می‌شوند، می‌توانیم سرعت‌های استانداردی را برای آن‌ها تعریف کنیم. حاصل کار ما جدول زیر است که حداقل سرعت مورد نیاز برای پخش ویدیو با کیفیت‌های مختلف را در VOD های ایرانی در آن تعیین شده است:

سرویس دهنده کیفیت تصویر بزرگ‌ترین سایز نمایشگر توصیه شده حداقل سرعت اینترنت مورد نیاز
فیلیمو، نماوا و سایر VOD های ایرانی 240p 5” 800 kb/s
360p 10” 1.2 mb/s
480p 32” 1.6 mb/s
720p (HD) 48” 2.2 mb/s
1080p (FHD) 55” 2.7 mb/s
4k (UHD) >55” > 10 mb/s

 

لطفاً توجه داشته باشید که این سرعت‌ها بر اساس تجربه ما محاسبه شده‌اند و همچنین، حداقل سرعت مورد نیاز برای تماشای فیلم و سریال با کیفیت‌های مختلف را در شرایط ایده آل در نظر گرفته‌ایم. بنابراین در شرایط معمولی، برای اینکه بدون نیاز به بافر و لگ بتوانید از تماشای فیلم و سریال با کیفیت‌های مختلف لذت ببرید، بهتر است حداقل سرعت اینترنت شما حداقل دو برابر اعداد این جدول باشد. اینترنت td lte ماهان نت با حداکثر سرعت 40 مگابیت بر ثانیه، سرعت کافی برای تماشای با کیفیت‌ترین فیلم‌ها و سریال‌ها را در فیلیمو، نماوا و سایر VOD های ایرانی در اختیار شما قرار می‌دهد.

برای خرید اینترنت همراه ضربه بزنید.

سرعت مناسب برای تماشای فیلم در نتفلیکس با کیفیت عالی

بهترین اینترنت برای تماشای فیلم از نتلفیکس و آمازون پرایم

علاوه بر VOD های ایرانی، سرویس‌های پخش فیلم و سریال آنلاین خارجی مانند نتفلیکس، آمازون پرایم، Hulu، دیزنی پلاس، HBO MAX، یوتیوب TV و … نیز طرفداران زیادی در سراسر جهان و ایران دارند. بسیاری از سریال‌های محبوب و فیلم‌های پرفروش جهان در این سرویس‌ها استریم می‌شوند و طرفداران فیلم و سریال می‌توانند به صورت آنلاین و در لحظه همراه با سایر مردم جهان از این سرویس‌ها استفاده کنند. بسیاری از این سرویس دهنده‌ها حداقل سرعت مناسب برای پخش ویدیوها با کیفیت‌های مختلف را اعلام کرده‌اند.

سرویس دهنده حداقل سرعت برای غیر HD حداقل سرعت برای HD حداقل سرعت برای FHD و 4K
نتفلیکس 3 mb/s 5 mb/s 25 mb/s
آمازون پرایم 1 mb/s 3.5 mb/s 25 mb/s
یوتیوب TV 2.5 mb/s 4 mb/s 15 mb/s

 

یک نکته مهم برای کاربران ایرانی این است که به دلیل وجود تحریم‌ها و عدم سرویس دهی این VOD ها در ایران، باید از نرم افزارهای تغییر آی پی استفاده کنند که باعث کاهش سرعت اینترنت می‌شود. بنابراین توصیه می‌کنیم از اینترنت‌های پر سرعتی استفاده کنید که سرعتی حداقل دو برابر اعداد ذکر شده در جدول داشته باشند. اگر برای استفاده از سرویس‌های خارجی با مشکل رو به رو هستید، می‌توانید از طریق دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا، از تماشای ویدیو لذت ببرید. در مقاله بهترین اینترنت برای دانلود می‌توانید اطلاعات مناسبی در مورد بهترین اینترنت‌های موجود برای دانلود به دست آورید.

تماشای آنلاین فیلم چقدر حجم مصرف می‌کند؟

برای انتخاب بهترین اینترنت برای تماشای فیلم در کنار سرعت باید به حجم مصرفی سرویس‌های آنلاین نمایش فیلم و سریال هم دقت داشته باشید. طبق تحقیقاتی که انجام شده است به صورت میانگین برای تماشای یک محتوای ویدیوی با کیفیت 1080p در فیلیمو و نماوا در هر ساعت حدود 1.5 GB از حجم اینترنت شما مصرف خواهد شد. این مقدار برای استفاده از سرویس‌های خارجی مانند نتفلیکس می‌تواند به بیش از 7GB برای محتوای ویدیوی 4K برسد. در نتیجه، سرویس اینترنتی که از آن برای تماشای فیلم و سریال استفاده می‌کنید در کنار سرعت بالا باید حجم بسته مناسبی هم داشته باشد تا از لحاظ هزینه مقرون به صرفه باشد. شرکت‌ها و سازمان‌هایی که نیاز به اینترنت پرسرعت و بی سیم مقرون به صرفه دارند اقدام به خرید اینترنت پوینت تو پوینت می‌کنند. اینترنت بی سیم سرعت بسیار بالا و مناسبی برای استریم و بدون محدودیت حجم را در اختیار شما قرار می‌دهد.

اینترنت ADSL، TD-LTE یا موبایل؛ کدام یک برای تماشای فیلم بهتر است؟

در حال حاضر سرویس‌های ADSL و موبایل در کنار سرویس TD-LTE پرکابردترین سرویس‌های اینترنتی در ایران هستند. اینترنت ADSL برای تماشای فیلم در VOD های ایرانی با حداکثر کیفیت FHD کافی است. با این حال ممکن است در هنگام تماشا با بافر یا لگ هم رو به رو شوید. از طرفی اینترنت موبایلی هم اگر در منطقه مناسب از نظر آنتن دهی قرار داشته باشید سرعت خوبی را برای تماشای فیلم آنلاین با بهترین کیفیت فراهم می‌کند. اینترنت TD-LTE سرعت بسیار بیشتری نسبت به ADSL دارد و برخلاف اینترنت موبایل، دارای کیفیت و پایداری زیادی است. در نتیجه برای کاربران خانگی، اینترنت TD-LTE بهترین اینترنت برای تماشای فیلم آنلاین است.

افرادی که در کنار تماشای فیلم به گیم آنلاین هم علاقه دارند می‌توانند از سرویس سفارشی اینترنت گیمینگ استفاده کنند که دارای سرعت بالا، کمترین PING و تأخیر است. علاوه بر این سازمان‌ها می‌توانند با استفاده از اینترنت پوینت تو پوینت و پهنای باند اختصاصی، اینترنت پایدار و سریعی را برای کارمندان خود در محل کار فراهم کنند. در اجتماعات درون سازمانی امکان پخش آنلاین ویدیوهای با کیفیت بالا با استفاده از این سرویس‌ها فراهم می‌شود.

ماهان نت، ارائه کننده بهترین اینترنت برای تماشای فیلم

در این مقاله سعی کردیم بهترین اینترنت برای تماشای فیلم را معرفی کنیم. همچنین، به بررسی سرعت و حجم مورد نیاز برای تماشای فیلم و سریال آنلاین در سرویس‌های استریم ویدیو ایرانی و خارجی اشاره کردیم. ماهان نت یکی از اولین ارائه کنندگان اینترنت TD-Lte در ایران، در تلاش است تا دسترسی به اینترنت پر سرعت و با کیفیت را برای همه مردم ایران فراهم کند. در ماهان نت برای هر نیازی یک گزینه مناسب در نظر گرفته شده است تا همه افراد بتوانند با خرید اینترنت مقرون به صرفه، تجربه لذت بخشی را در فضای آنلاین تجربه کنند. شما می‌توانید از طریق تماس با شماره تلفن 021-1514 با پشتیبانی ماهان نت ارتباط برقرار کنید. همکاران ما در بخش پشتیبانی، مشتاق شنیدن صدای گرم شما هستند.

 

0/5 (0 نظر)

نظرات کاربران