به گزارش ماهان نت، در حالی که پس از معرفی گوشی‌های پیکسل – محصول جدید گوگل – در مراسم اخیر این شرکت، برتری‌های فنی این دستگاه‌ها در قیاس با سایر رقبا سبب شده بسیاری از کاربران ایرانی بی‌صبرانه در انتظار عرضه آن باشند، گوگل اعلام کرد که قصد ندارد پیکسل را به‌طور رسمی در ایران عرضه کند.

بنا بر اعلام شرکت گوگل، گوشی جدید پیکسل از آن‌جا که کاملاً توسط خود این شرکت ساخته شده، فقط در فروشگاه رسمی گوگل (Google Store) عرضه خواهد شد؛ و با توجه به این‌که فروشگاه گوگل به کشور ایران سرویس نمی‌دهد، می‌توان نتیجه گرفت که ایرانی‌ها امکان سفارش و خرید این گوشی‌ها را از داخل کشور نخواهند داشت.

پیش از این گوشی‌‌ها و تبلت ‌های نِکسوس که محصول مشترک گوگل و شرکت‌های دیگر بود نیز از طریق فروشگاه گوگل در دسترس نبودند؛ اما تولید‌کنندگان اصلی این محصولات از قبیل شرکت‌های هواوی، ایسوس و ال جی آن را خود به ایران می‌آوردند و از طریق نمایندگی‌هایشان به فروش می‌رساندند.

البته گفته شده است که گوشی‌‌های پیکسل توسط شرکت HTC برای گوگل ساخته شده‌اند؛ اما در اطلاعیه گوگل تأکید شده که گوشی‌های مذکور به‌طور مستقیم از طریق این شرکت توزیع نخواهد شد.

بخش پشتیبانی گوگل به ایرانیانی که قصد خرید این گوشی‌ها را دارند پیشنهاد کرده از بستگان یا دوستان‌شان در آمریکا یا سایر کشورهایی که پیکسل در آن‌ها عرضه می‌شود بخواهند که ثبت سفارش کرده و گوشی مورد نظرشان را از آنجا برایشان ارسال کنند. در حال حاضر گوشی‌‌های پیکسل فقط در کشورهای آمریکا، انگلیس، استرالیا، کانادا و آلمان به طور رسمی توزیع می ‌شود.

0/5 (0 نظر)