آیا در فضای مجازی احساس ناامنی می‌کنید؟

صبح امروز محققین به جزئیات جدیدی از یک حمله به نام KRACK دست پیدا کردند که از آسیب‌پذیری امنیت وای‌فای برای دستیابی به اطلاعاتی که بین کامپیوتر و دستگاه‌هایی که به وای‌فای متصل هستند استفاده می‌کند. این حمله از تعدادی از آسیب‌پذیری‌های مهم در پروتوکل امنیت WPA2 (مهم‌ترین طرح احراز هویت که برای حفاظت از شبکه وای‌فای خانگی و سازمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد) استفاده می‌کند. بعضی از محققین این زمینه می‌گویند که اگر دستگاه شما از وای‌فای پشتیبانی می کند احتمال آلوده شدن آن به این حمله بسیار زیاد است.

محققان آمریکایی گفته‌اند که ۴۱درصد از موبایل‌های و تبلت‌های اندرویدی به یک حمله وای‌فای آسیب‌پذیر هستند. تمام دستگاه‌های مجهز به وای‌فای تاحدودی نسبت به اطلاعاتی مثل بدافزارها که آن‌ها را آسیب‌پذیر می‌کند، حساس هستند.

آیا در فضای مجازی احساس ناامنی می‌کنید؟

آیا در فضای مجازی احساس ناامنی می‌کنید؟

مایکروسافت آسیب‌های حملات وای‌فای را رفع کرد

شرکت‌هایی که روی فناوری کار می‌کنند، تازگی به یک حمله وای فای دست پیدا کرده‌اند که به تمام مودم‌ها و شبکه‌های وای فای با استفاده از رمزنگاری WPA و WPA2، واکنش نشان می‌دهد. آسیب‌پذیری‌های امنیتی به هکرها اجازه می‌دهد تا ترافیک وای‌فای را بین دستگاه‌ها و اکسس پوینت‌های وای‌فای بخواند و در برخی اوقت بدافزارها را به وبسایت‌ها تزریق کند.

اما شرکت مایکروسافت اعلام کرده که از قبل این مشکل را برای کاربرانی که از نسخه‌های پشتیبانی شده ویندوز استفاده می‌کنند حل کرده است. سخنران مایکروسافت اعلام کرده که «ما برای رفع این مشکل یک به‌روزرسانی جدید منتشر کرده‌ایم». کاربرانی که از به روزرسانی‌های جدید استفاده می کنند یا به روزرسانی خودکار را فعال کرده‌اند، از حملات محافظت خواهند شد. همچنین این شرکت اظهار داشت که «از مردم می خواهیم برای رفع این مشکلات و امنیت بیشتر، به روزرسانی سیستم‌های خود را فعال کنند». در غیر اینصورت با وابستگی مردم به استفاده از اینترنت پرسرعت، امکان آلوده شدن به بدافزارها بسیار افزایش پیدا کرده است.

0/5 (0 نظر)