به گزارش ماهان نت؛ رفته رفته به مراسم رونمایی پاییزی محصولات مایکروسافت که قرار است در شهر نیویورک برگزار شود، نزدیک می‌شویم و این یعنی تعداد زیادی از محصولات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری که در شایعات مختلف به آن‌ها اشاره شده، احتمالا در این رویداد معرفی خواهند شد. این شرکت، اوایل ماه جاری خبر این رویداد را در وبلاگ رسمی خود منتشر و در این رابطه اطلاعات بسیار مختصری از جمله زمان، مکان و ساعت برگزاری را اعلام کرد.

رویداد مذکور برای روز پنج‌شنبه ۵ آبان (۲۶ اکتبر) برنامه‌ریزی شده است. مایکروسافت این مراسم را به صورت زنده از طریق وب‌سایت خود پخش خواهد کرد و به همین دلیل می‌توانید از این طریق از جزئیات و اخبار مرتبط با آن سریعا مطلع شوید.

جزئیات در دسترس در مورد این‌که مایکروسافت واقعاً قصد دارد چه مواردی را در این رویداد رونمایی کند، بسیار کم است. با این وجود می‌توان برخی از آیتم‌هایی که شرکت یاد شده در رویداد پیش‌ روی خود به آن‌ها خواهد پرداخت را پیش‌بینی کرد. در ادامه، فهرستی از موارد پیش‌بینی شده برای رویداد ۲۶ اکتبر مایکروسافت را برای شما آماده کرده‌ایم و در مورد هر کدام توضیحاتی را بیان خواهیم کرد.

کامپیوتر All in One سرفیس

بنا به گزارش‌های مختلف، مایکروسافت در حال کار بر روی رایانه جدیدی با برند Surface است؛ اما این بار صحبت در مورد یک کامپیوتر All in One است. در واقع نسخه جدید سرفیس به جای یک لپ‌تاپ با صفحه‌‌نمایش لمسی، یک دسکتاپ یکپارچه آل‌این‌وان خواهد بود. شایعات در مورد نسخه دسکتاپ سرفیس چندین سال است که منتشر می‌شود؛ اما حالا به نظر می‌رسد که نهایتاً به زمان معرفی رسمی این محصول نزدیک شده‌ایم.

این شایعات وقتی رنگ حقیقت به خود گرفتند که اوایل ماه جاری تصویری از یک صفحه‌کلید با برند سرفیس فاش شد که این عکس در واقع در FCC رویت شده بود. علاوه بر تصویر یاد شده، وب‌سایت ویندوز سنترال هم عکس صفحه‌ای را منتشر کرده که ظاهرا مربوط به صفحه تبلیغاتی همان کیبورد و ماوس جدید مایکروسافت است. بد نیست اشاره کنیم که رنگ‌بندی این ماوس و کیبورد نیز شبیه به سایر دستگاه‌های سرفیس است.

افزون بر آنچه گفته شد، تصویر یک پتنت در ماه آگوست منتشر شد که با توجه به آن می‌توان دریافت که مایکروسافت به دنبال تولید یک رایانه رومیزی ماژولار بوده که شامل چندین بخش مختلف است. باید گفت که این تصویر در واقع آخرین شایعه‌ای است که ساخت محصول مورد بحث را بیشتر تقویت می‌کند چراکه معمولا چنین پتنت‌هایی گاه و بی‌گاه به تولید محصولی واقعی منجر می‌شوند. بنابراین نمی‌توان در این مورد چندان با اطمینان سخن گفت.

اگر مایکروسافت بخواهد یک کیبورد جدید را معرفی کند، مطمئناً در رویداد مورد اشاره، به طور ویژه‌ای در مورد امنیت این محصول صحبت خواهد کرد. در ماه جولای، شرکت امنیت سایبری Bastille نتایج مرتبط با تحقیقی را منتشر کرد که نشان می‌دهد میلیون‌ها کیبورد بی‌سیم موجود در بازار از نظر امنیتی مشکلات جدی دارند که بسیاری از آن‌ها ساخت شرکت مایکروسافت هستند. این مشکلات امنیتی باعث می‌شود تا هکرها بتوانند به فایل لاگ کلید‌های فشرده شده بر روی کیبورد دسترسی یابند. حال متخصصان امنیتی انتظار دارند که ردموندی‌ها یک صفحه‌کلید جدید با رمزنگاری AES معرفی کنند.

بروز رسانی جدید ویندوز ۱۰

انتظار می‌رود بخش قابل توجهی از رویداد مایکروسافت در مورد آینده ویندوز ۱۰ بر روی محصولات مختلف باشد. بخشی از این صحبت‌ها در مورد دستگاه‌هایی خواهد بود که با همکاری شرکت‌های دیگر تولید شده و پلتفرم مایکروسافت را اجرا خواهند کرد. اما مطمئنا خبرهای جالبی نیز در مورد بخش سخت‌افزاری این محصولات اعلام می‌شود.

با توجه به پستی که در وبلاگ مایکروسافت منتشر شده، این شرکت برنامه‌ریزی کرده تا در سال آینده، دو بروزرسانی بزرگ نرم‌افزاری را منتشر کند. این آپدیت‌ها با کدنام رداستون ۲ و رداستون ۳ شناخته می‌شوند و انتظار داریم مایکروسافت در مورد برنامه خود برای ارائه این بروزرسانی‌ها جزئیات کامل‌تری را ارائه دهد. همانطور که احتمالا از قبل می‌دانید، آپدیت سالیانه ویندوز که با کد نام رداستون ۱ شناخته می‌شد، در ماه آگوست در دسترس کاربران قرار گرفت. این بروزرسانی شامل تغییراتی بسیار مهم در سیستم‌عامل یاد شده بود که از جمله می‌توان به کورتانا (دستیار شخصی با هوش مصنوعی)، و ویندوز Ink اشاره کرد. علاوه بر این در آپدیت یاد شده محیط کاربری ویندوز ۱۰ برای کار با قلم‌های استایلوس نیز بهینه شد.

چند آپدیت بعدی مایکروسافت، شامل بهبودهای بیشتری است که بر روی قابلیت‌های کنونی سیستم‌عامل مورد بحث اعمال خواهد شد. ZDNet گزارش می دهد که مایکروسافت از قبل در حال تست آپدیت رداستون ۲ بوده که در این بروزرسانی، بهبودهایی در Windows Ink، اپلیکیشن دوربین و زیرسیستم لینوکس در نظر گرفته شده است. حال Windows Ink شامل میانبرهایی برای طراحی است که از جمله می‌توان به ابزارهای نقش و نگار و حاشیه‌سنج اشاره کرد. این مورد باعث می‌شود تا افرادی که از تبلت‌های سرفیس برای طراحی و نقاشی استفاده می‌کنند، امکانات بیشتری در دسترس داشته باشند. آپدیت دوربین در این نسخه باعث می‌شود تا یک تایمر جدید برای عکاسی به این اپلیکیشن اضافه شود و علاوه بر این شاهد اسلایدر جدیدی برای انجام بزرگ‌نمایی هستیم. این دو تغییر بسیار خوش‌آیند به نظر می‌رسند؛ چراکه باعث خواهند شد تا ویندوز ۱۰ بیشتر به یک سیستم‌عامل کامل نزدیک شود.

ارتقای سرفیس پرو ۴ و سرفیس بوک

به نظر نمی‌رسد که مایکروسافت بخواهد در رویداد ۵ آبان خود یک لپ‌تاپ جدید از سری سرفیس را معرفی کند؛ اما در عوض احتمال ارتقای مدل‌های کنونی وجود دارد.

اگر مایکروسافت بخواهد در رویداد پیش روی خود، در مورد یک لپ‌تاپ یا تبلت صحبت کند، این مورد احتمالاً به معرفی مدل جدید سرفیس‌های کنونی مرتبط خواهد بود که از پردازنده‌های جدید Kaby Lake بهره می‌برند. اگر با این چیپ‌ست‌ها آشنایی ندارید باید بگوییم که Kaby Lake در واقع نام نسل هفتم پردازنده‌های سری Core i3 و i5 و i7 است. گفته می‌شود که این پردازنده‌های جدید، حرارت کمتری تولید می‌کنند و عملکرد گرافیکی آن‌ها افزایش یافته و نیز فرکانس کاری این چیپ‌ها بر روی سرعت بیشتر تنظیم شده است. مشخص نیست که این ارتقا باعث افزایش فروش سرفیس‌پرو و سرفیس‌بوک خواهد شد یا خیر، اما در هر حال، ویندوز‌ سنترال اعلام کرده که زمان عرضه این محصولات به بازار بهار سال ۲۰۱۷ خواهد بود.

یک بلندگوی هوشمند به نام  HomeHub

مایکروسافت همیشه در رویداد پاییز خود از محصولات جاه‌طلبانه جدیدی رونمایی کرده و احتمالاً امسال نیز همین موضوع تکرار خواهد شد. ویندوز سنترال گزارش داده که این شرکت قصد دارد یک بلندگوی هوشمند به نام HomeHub را در رویداد مورد اشاره معرفی کند، که در واقع محصولی شبیه به آماوزن اکو خواهد بود.

شایعاتی که در مورد این محصول منتشر شده، حاکی از آن است که عملکرد آن مشابه با اسپیکرهای هوشمند موجود از جمله آمازون اکو و گوگل هوم خواهد بود و این یعنی می‌توان با بلندگوی هوشمند مایکروسافت پاسخ سوالات خود را دریافت کرد و یادآوری‌های مورد نظر را تنظیم کرد. علاوه بر این می‌توان وظایف ساده و پایه‌‌ای وسایل هوشمند متصل به این هوم‌هاب را نیز انجام داد. گزارش شده که این دستگاه می‌تواند به رایانه‌های متصل به ویندوز ۱۰ در خانه شما هم متصل شود که این یعنی می‌توان از طریق آن به فایل‌های چند‌رسانه‌ای خود دسترسی یافته و آن‌ها را استریم کنید.

بازی های جدید ویندوز استور مایکروسافت

این مورد مطمئناً در مراسم مایکروسافت رخ خواهد داد؛ چرا که از مدتی قبل بازی‌های Win32 در حال انتشار در فروشگاه ویندوز استور هستند و به همین دلیل مشخص نیست که مایکرسافت بخواهد زمان زیادی را در رویداد خود در این مورد صحبت کند. جای تعجب خواهد بود اگر این کمپانی بخواهد توضیح در این مورد را از برنامه خود حذف کند چراکه این آپدیت یکی از بهترین و جذاب‌ترین بروزرسانی‌هایی محسوب می‌شود که برای کاربران ویندوز ارائه شده است.

مایکروسافت با همکاری توسعه‌دهندگان سعی دارد تا برخی از بهترین و محبوب‌ترین بازی‌های Win32 را به فروشگاه ویندوز استور آورده و در اختیار کاربران قرار دهد. این مورد به عنوان بخشی از پروژه Centennial bridging این شرکت انجام خواهد شد. پروژه یاد شده برای اجرای آسان‌تر باینری‌های Win32 در ویندوز ۱۰ ایجاد شده است. همین موضوع باعث می‌شود تا احتمالا شاهد برخی از بازی‌های محبوب ویندوز از جمله Age of the Empires و دیگر عنواین قابل اجرا روی نسخه‌های قدیمی ویندوز، روی ویندوز ۱۰ باشیم.

از گوشی جدید مایکروسافت چه خبر؟

مایکرسافت پیش از این و اوایل ماه جاری تایید کرده که امسال (یا شاید تا ابد) مدل جدیدی از مایکروسافت بند را معرفی نخواهد کرد. علاوه بر این، امسال خبری از مدل جدید گوشی‌های هوشمند این شرکت نخواهد بود. البته شایعات مختلفی طی چند سال اخیر منتشر شده که بیان می‌دارند مایکروسافت یک گوشی‌هوشمند را به منظور رقابت مستقیم با آیفون معرفی خواهد کرد و در بعضی از خبرها نیز این محصول را سرفیس‌فون نامیده‌اند. اما ظاهرا در رویداد ۵ آبان، خبری از این محصول نخواهد شد. وب‌سایت ZDNet هم در این مورد گزارش داده که سرفیس‌فون احتمالا اواخر سال ۲۰۱۷ رونمایی می‌شود و این احتمال نیز وجود دارد که حتی تا سال ۲۰۱۸ نیز شاهد معرفی این گوشی‌هوشمند نباشیم

منبع: زومیت

0/5 (0 نظر)