شما کدام را انتخاب می‌کنید، ADSL2+ یا TD-LTE؟

ماهان‌‌نت در این مطلب قصد دارد تا درباره تفاوت‌های اینترنت ADSL و اینترنت TD-LTE توضیحاتی را ارائه کند و در آخر نظر شما را درباره این دو تکنولوژی بداند؛ شما کدام‌یک را انتخاب می‌کنید، ADSL یا TD-LTE؟

اینترنت مهم‌ترین بستر ارتباطات، آمزش، تجارت و سرگرمی است، به طوریکه به عنصری جدانشدنی از زندگی تمام مردم تبدیل شده است. امروزه اهمیت کیفیت و سرعت دسترسی به اینترنت به‌اندازه سایر ضروریات زندگی هر فردی است. اگرچه گسترش محبوبیت شبکه‌های موبایل موجب شده تا همه‌جا به اینترنت دسترسی داشته باشیم، اما هنوز هم بیشتر کاربران یک اتصال اینترنت پرسرعت پایدار و ارزان قیمت را ترجیح می‌دهند. هم‌اکنون اگر قصد خرید اینترنت برای منزل یا محل کارتان داشته باشید، دو انتخاب پیش روی شما است: ADSL2+ و TD-LTE. شما کدام را انتخاب می‌کنید؟

شما کدام را انتخاب می‌کنید، ADSL2+ یا TD-LTE؟

شما کدام را انتخاب می‌کنید، ADSL2+ یا TD-LTE؟

تفاوت‌های ADSL و TD-LTE

این دو تکنولوژی اینترنت پرسرعت، باهم تفاوت‌های فنی بسیاری دارند که پیش‌تر درباره آن‌ها توضیح کامل داده‌ایم. اما مهم‌ترین تفاوت این دو تکنولوژی این است که ADSL براساس انتقال اطلاعات روی سیم‌های مسی و فقط از طریق خطوط ثابت کار می‌کند اما TD-LTE برپایه شبکه‌ موبایل نسل ۴ توسعه یافته است. از همین جمله می‌توانیم به تفاوت‌های این دو پی ببریم؛ برای مثال، ADSL لزوما به یک خط تلفن ثابت مسی نیاز دارد، اما افرادی که از خطوط فیبر نوری استفاده می‌کنند، یا نمی خواهند روی خط تلفن اینترنت بگیرند، می‌توانند از TD-LTE استفاده کنند، چرا که TD-LTE شما را از خط تلفن بی‌نیاز می‌کند. اما باید توجه داشته باشید که منطقه شما تحت پوشش این شبکه باشد.

با در اختیار داشتن خط تلفن ثابت، باز هم کارتان برای استفاده از ADSL تمام نشده است. پورت‌های مرکز مخابراتی محل مورد نظر، حتما باید خالی باشند، همچنین بعد از ارسال مدارک به شرکت عرضه کننده اینترنت، باید چند روز تا هفته را در صف تایید مدارک باشید.

اما خریداری و راه‌‌اندازی اتصال اینترنت TD-LTE سریع‌تر و ساده‌تر است. به‌این صورت که اگر در منطقه تحت پوشش شبکه باشید، می‌توانید به‌صورت آنلاین مودم، سیم‌کارت و اشتراک مورد نظر TD-LTE را خریداری کنید. سپس بعد از دریافت سیم‌کارت TD-LTE و قرار دادن آن در مودم، اتصال شما برقرار خواهد شد.

نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که اگر محل کار یا منزل خود را تغییر دهید، باید مجددا تمام مراحل اولیه را برای اتصل ADSL طی کنید، اما امکان جایه‌جایی TD-LTE در کل مناطق کشور که تحت پوشش این سرویس هستند، وجود دارد.

  سرعت و کیفیت اینترنت ADSL به عواملی چون تجهیزات مخابراتی، شبکه، سیم‌کشی ساختمان و غیره بستگی دارد و تاالان میانگین بیشترین سرعت اینترنت ADSL در ایران، ۸مگابیت بر ثانیه بوده است.

تکنولوژی TD-LTE، سرعتی برابر با ۱۰۰ مگابیت برثانیه را تامین می‌کند. درحال حاضر سرعت این سرویس بسیار بالاتر، و پینگ آن پایین ست. درنتیجه به افرادی که به پایداری و سرعت بالا نیاز دارند، بسیار توصیه می‌شود.

 

نظر شما درباره هر کدام از این دو سرویس چیست؟ شما کدام را انتخاب می‌کنید؟ 

0/5 (0 نظر)