[bread_crumb]

سوالات متداول

روش‌های ثبت‌نام

  • انواع روش‌های ثبت‌نام به چه صورت است؟

با تماس با شماره 87277 (021) ، یا ورود به سایت mahannet.ir یا اپلیکیشن ماهان‌نت (به‌زودی) اقدام به ثبت‌نام سرویس کنید.

  • نحوه بررسی محدوده پوشش‌دهی مخابرات به چه صورت است؟

ابتدا وارد سایت mahannet.ir یا اپلیکیشن ماهان‌نت (به‌زودی) شده و در قسمت «مناطق تحت پوشش» شماره خط خود را وارد کنید تا وضعیت سرویس‌دهی به شما مشخص شود.

مدارک ثبت‌نام

  • مدارک لازم برای ثبت‌نام چیست؟

کپی از آخرین قبض پرداختی و کپی کارت ملی صاحب خط

ترافیک

  • آیا حجم ترافیک به دوره بعد منتقل می‌شود؟

خیر حجم مصرفی در انتهای همان دوره صفر می‌شود. اما اگر ترافیک اضافه خریداری کرده باشید، آن مقدار به دوره بعدی منتقل می‌شود و تاریخ انقضا ندارد.

  • اگر حجم ترافیک پیش از اتمام سرویس تمام شود چه اتفاقی می‌افتد؟

درصورتی‌که حجم ترافیک زودتر از موعد تمام شود، از طریق سایت mahannet.ir یا اپلیکیشن ماهان‌نت (به‌زودی) می‌توانید اقدام به شارژ مجدد نمایید.

  • مشترک از چه طریقی می‌تواند ترافیک مورد نظر را خریداری نمایید؟
  • از طریق پرداخت اینترنتی در سایت ir یا اپلیکیشن ماهان‌نت (به‌زودی)، باهمراه داشتن رمز دوم کارت‌های شتاب
  • پرداخت غیراینترنتی با مراجعه به یکی از شعب بانک ملت
  • مراجعه حضوری به واحد امور مشترکین ماهان‌نت


تمدید سرویس

  • مشترک از چه راهی می‌تواند سرویس خود را تمدید کند؟
  • پرداخت اینترنتی از سایت ir یا اپلیکیشن ماهان‌نت (به‌زودی)، باهمراه داشتن رمز دوم کارت‌های شتاب
  • پرداخت غیراینترنتی با مراجعه به یکی از شعب بانک ملت
  • مراجعه حضوری به واحد امور مشترکین ماهان‌نت

راه‌اندازی سرویس

۱ – مراحل راه‌اندازی سرویس به چه صورت است؟

  • تماس با شماره 87277 (021) و ارتباط با واحد فروش
  • ثبت‌نام آنلاین از طریق سایت ir یا اپلیکیشن ماهان‌نت (به‌زودی) و ورود به ثبت سرویس
  • حضور در دفتر نمایندگی ماهان‌نت
  • تخصیص پورت و ارسال خط برای مخابرات (به‌زودی خط‌ ثابت ماهان‌نت نیز قابل استفاده خواهد بود)
  • رانژه شدن خط
  • تماس برای هماهنگی نصب سرویس
  • حضور کارشناس فنی برای نصب تلفن

    ۲ – تا راه‌اندازی سرویس چقدر زمان لازم است؟

بعد از واریز وجه به حساب ماهان‌نت، اگر خط موردنظر بدهی نداشته باشد، برای رانژه شدن خط از سمت مخابرات به حداکثر ۳ روز کاری و بعد از آن برای نصب سرویس، حداکثر ۲ روز زمان لازم خواهد بود.

    ۳ – اصلاح رانژه کردن خط به چه معناست؟

هنگامی که شما درخواست اینترنت پرسرعت ADSL می‎دهید، خط شما نیاز به «رانژه» شدن دارد. رانژه شدن خط به این معنی است که خط شما از سوییچ مخابرات جدا شده و به دستگاه‌هایی به‌نام DSLAM متصل می‌شود. البته برای این‌که خط شما همچنان امکان شماره‎گیری نیز داشته باشد، DSLAM دارای یک Splitter (جدا کننده) هم هست که خروجی آن مجدداً به سوییچ مخابرات متصل می‌شود تا شما هم‎زمان بتوانید Voice (صوت) و Data (داده) را روی خط تلفن خود داشته باشید.

    ۴ – ماهان‌نت چه مودم‌هایی دارد؟

ماهان‌نت انواع مودم‌های کابلی و بی‌سیم را از معتبرترین برند‌ها و با گارانتی معتبر، در اختیار مشترکان خود قرار می‌دهد. سازگاری این مودم‌ها با مراکز مخابراتی تحت پوشش ماهان‌نت توسط کارشناسان و متخصصان این شرکت تست و تایید شده است.

    ۵ – اسپلیتر چیست و چه کاربردی دارد؟

اسپلیتر به ابزاری برای جدا کردن صوت و داده گفته می شود. این قطعه یک ورودی برای خط تلفن و دو خروجی برای گوشی تلفن و مودم ADSL دارد. این ابزار از اختلالات اینترنت و قطع و وصل شدن تلفن جلوگیری می‌کند.

© 2017 اینترنت پر سرعت ماهان نت. کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه شرکتهای انتقال داده ماهان می باشد. Mahan Net