علت قطع شدن اینترنت مودم چیست ؟ قطعی اینترنت  را می‌توانید با استفاده از چراغ‌های روی مودم تشخیص دهید و بفهمید دلیل این قطعی چیست. به صورت کلی قطعی اینترنت دو علت دارد که در ادامه هر کدام از آن‌ها را به شما توضیح می‌دهیم. پس اگر خرید اینترنت adsl را کامل کرده اید و دچار این مشکل شده اید تا انتها همراه ما بمانید.

اگر زمانی که اینترنت قطع و وصل می‌شود، چراغ اینترنت که روی مودم قرار داد خاموش باشد ولی چراغ dsl، چشمک زن یا خاموش باشد، در آن صورت علت قطعی اینترنت شما از لینک است. دلیل قطعی لینک می‌تواند مواردی مانند نویز خط تلفن، مشکلات شبکه و تجهیزات مخابرات باشد. جهت مشاوره با متخصصین ماهان نت برای حل مشکل اتصال، لطفاً با شماره تلفن ۰۲۱۸۷۲۷۷ (داخلی ۴) تماس حاصل فرمایید تا همکاران ما در واحد پشتیبانی نسبت به رفع مشکل قطعی اینترنت اقدام نمایند.

Connect the cable to the appropriate port

بررسی علت قطع اینترنت مودم

گاهی اوقات کامپیوتر یا لپ‌تاپ در حالت sleep اتصال خود به اینترنت را از دست می‌دهند.یا در مواردی دیگر اینترنت مودم قطع و وصل می‌شود یکی از سوالات پرتکرار در خصوص قطع و وصل شدن ارتباط اینترنتی adsl این است که؛ وقتی فیلترشکنم را وصل می‌کنم اینترنت ندارم! در این مواقع برای رفع مشکل قطعی اینترنت چه کاری می‌توانیم بکنیم؟

اینترنت td lte

رفع دلیل قطعی اینترنت مودم

کم بودن snr خط تلفن، عدم استفاده از splitter، نیم سوز شدن مودم، عبور کابل تلفن یا کابل شبکه از کنار کابل برق ، امکان نوسان برق پورت usb ، ضعیف بودن آدابتور و… از دلایل متداول قطعی اینترنت adsl هستند که باید بررسی شوند.

به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از چک کردن مودم برای رفع مشکل قطعی اینترنت، چک کنید بر روی سیستم خود فیلتر شکن وصل است یا نه.

آیا اینترنت شما قطع شده است؟ پس با ما همراه باشید

در صورتی که چراغ‌های مودم شما روشن است، اما با مشکل قطعی اینترنت مواجه هستید، برای برقراری اتصال با ما همراه باشید:

شما با استفاده از دستور پینگ ping می‌توانید نقطه‌ای که باعث ایجاد مشکل شده را شناسایی کنید تا به رفع آن بپردازید.

  • پینگ Ping مودم

روی کیبورد، همزمان کلیدهای ویندوز و حرف R را انتخاب کنید و یا در منوی استارت، گزینه Run را انتخاب کنید. سپس داخل پنجره باز شده، گزینه CMD را تایپ کنید و روی OK کلیک کنید. پنجره‌ای به‌نام Command Prompt باز خواهد شد. آن‌جا دستور زیر را وارد نمایید:

Ping <Modem IP>

Modem IP در واقع همان آی‌پی مودم شما است، که در مودم‌های مختلف، تفاوت دارد. برای مثال آی پی پیش‌فرض مودم‌ها به‌این صورت است:

192.168.1.1

سپس دکمه enter را از روی کیبورد خود انتخاب کتید تا چند خط به شما نمایش داده شود که هرکدام هم، یک مورد خاص را بیان می‌کند.

رفع مشکل اینترنت وای فای

موارد زیر را چک کنید:

پیش از هر کاری علت نویز را پیدا کنید. هر دستگاهی به غیر از مودم (مانند تلفن، کارت‌خوان، فکس، دوشاخه ضدبرق و غیره) را حتماً از روی خط بردارید. سپس مودم را مستقیم و بدون واسطه به پریز تلفن متصل نمایید و ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صبر کنید. اگر چراغ adsl ثابت شد و چشمک نزد، مودم و تلفن‌ را روی پریزهای مجزا قرار دهید، اما اگر مشکل شما رفع نشد، از یک نویزگیر استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که در صورتی که نویز روی خط وجود دارد، باید اسپلیتر قدیمی تعویض گردد.

سپس سیم تلفن و حتی پریز تلفنی که مودم به آن متصل است را تعویض کنید. اگر پریز تلفن دو لاینه باشد، باید پریزی که مودم را به آن متصل می‌کنید مجزا شود. همچنین از درست بودن اتصال آداپتور مودم، سالم بودن سیم مودم و پریز برق اطمینان حاصل نمایید.

اگر با انجام تمام این موارد مشکل شما رفع نشد، لطفاً با شماره تلفن ۰۲۱۸۷۲۷۷ (داخلی ۴) تماس حاصل فرمایید تا همکاران ما در واحد پشتیبانی نسبت به رفع این مشکل اقدام نمایند. متخصصین ما در ماهان نت آماده پشتیبانی و کمک به کاربران جهت حل مشکلات در اتصال و رفع خطاهای مربوط به اتصال به اینترنت می باشند.

Internet router light

اگر زمان قطعی اینترنت، چراغ اینترنت روی مودم خاموش باشد ولی چراغ DSL ثابت باشد، احتمالا مشکل قطعی اینترنت از مودم و یا سیستم شما است.

برای رفع این مشکل، مودم را از سیستم خود جدا کنید و بعد از گذشت ۲ ساعت، دوباره به سیستم متصل نمایید. اگر قطعی وجود نداشت، به این معنی است که سیستم شما مشکل دارد و باید ویروس یابی شود. اما اگر مودم از سیستم جدا بود ولی قطعی همچنان ادامه داشت، ممکن است مشکل از مودم باشد. برای رفع این مشکل و در صورتی‌که با نحوه کانفیگ مودم آشنا هستید، مودم را ریست کانفیگ کنید. به خاطر داشته باشید که نباید پیش از ریست کردن، تغییری روی تنظیمات ایجاد کرده باشید.

Gaming-Banner

اگر مشکل رفع نشد و همچنان اینترنت قطع و وصل می‌شد، باید مودم را به آخرین نسخه فیرم ویر، به‌روزرسانی کنید (توجه کنید که مودم شما قابلیت به روز رسانی را داشته باشد). برای چگونگی به روزرسانی مودم، به سایت رسمی سازنده مودم مراجعه نمایید. در انتها، اگر خط تلفن شما بوق آزاد نداشت، با شماره تلفن ۲۰۱۱۷ تماس بگیرید و خرابی تلفن را به مخابرات اعلام کنید. در صورتی که به فکر انتخاب اینترنت پرسرعت با بهترین کیفیت هستید، جهت اطلاعات بیشتر و انتخاب بسته مورد نظر خود به جشنواره خرید اینترنت ماهان نت مراجعه نمایید.

سوالات متداول

برای حل مشکل قطعی اینترنت مودم چه کاری انجام دهیم؟

در بالا راهنمای رفع مشکل اینترنت گوشی و مودم را آورده‌ایم اما به طور خلاصه برای رفع مشکل قطعی اینترنت مودم موارد زیر را بررسی کنید.

کم بودن snr خط تلفن، عدم استفاده از splitter، نیم سوز شدن مودم، عبور کابل تلفن یا کابل شبکه از کنار کابل برق ، امکان نوسان برق پورت usb ، ضعیف بودن آدابتور و… البته که علت قطع و وصل شدن اینترنت adsl مخابرات همیشه سخت‌افزاری نیست و ممکن است از سوی اوپراتور باشد.

 

0/5 (0 نظر)