چطور اینترنت پرسرعت به اینترنت اشیا می‌کند

طبق پیش‌بینی‌های انجام شده تا آخر امسال، بیش از ۵ میلیون دستگاه به هم متصل خواهد شد، اما تا آخر سال ۲۰۲۰ این میزان به ۵۰ میلیارد دستگاه متصل به اینترنت و متصل به یکدیگر می‌رسد. اینترنت اشیا (IoT) نیز با چالش‌های زیادی روبرو خواهد شد که می توان به نبود استانداردسازی، امنیت، یکپارچگی و عمر باتری اشاره نمود. بعد از ۱۶ سال، بالاخره وای‌فای برای استفاده در فناوری اینترنت اشیا آماده شده است.

شاید اینترنت اشیا فناوری جدیدی باشد، اما تلاش برای اتصال دستگاه‌ها به هم قدیمی است. برای مثال کالر آی‌دی‌های قدیمی، دستگاه‌های متصل به یکدیگر در شرکت کوکاکولا و غیره قبلاً در این زمینه فعالیت داشته‌اند. تابه‌حال تجربه‌های بسیاری در زمینه اینترنت اشیا شده بود که با گذر زمان، تمرکز روی این موضوع بیشتر شده است. ما در دوره آزمون و تجربه زندگی می‌کنیم و همه چیز با سرعت پیش می رود. انسان همیشه انتظار تجربه‌های خوب و موثر را دارد و تنها چیزی که ما را به این مقصد می‌رساند «اینترنت اشیا» است. اینترنت اشیا در واقع یک شبکه‌ پنهان و هوشمند از اشیا است که همه چیز را به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم با هم مرتبط می‌کند.

چطور اینترنت پرسرعت به اینترنت اشیا می‌کند

چطور اینترنت پرسرعت به اینترنت اشیا می‌کند

ماهان‌نت در ادامه به تعدادی از چالش‌هایی که اینترنت اشیا با آن مواجه است و این‌که چطور اینترنت پرسرعت به کمک این فناوری آمده، توضیح داده است.

اینترنت اشیا برای ارتباط دستگاه‌ها به یدیگر نیاز به فناوری استانداردی دارد

اینترنت اشیا از فناوری‌های متفاوتی استفاده می‌کند تا حس‌هایی مانند فشار، رطوبت، دما، حرکت و تعداد افراد را تجربه کند. سپس با کمک فناوری امکان ارسال اطلاعات و برنامه‌ریزی فراهم می‌شود. استانداردها و راه‌حل‌های بسیاری وجود دارد که به ارتباط و اتصال اشیا به یکدیگر کمک می‌کند: برای نمونه می‌توان به وای-فای (برای خرید اینترنت adsl ضربه بزنید)، بلوتوث و ZigBee اشاره نمود. نوع فناوری معمولاً توسط خصوصیات فیزیکی محیطی مانند چوب، فلز و غیره، حجم سنسورها و رنج اطلاعات مشخص می‌شود. بین فناوری‌های محتلف، وای-فای و اینترنت شرکتی، موفق‌تر از سایرین بودند. چرا که اینترنت پرسرعت در حال حاضر در منازل، شرکت‌ها، مدارس، بیمارستان‌ها، فرودگاه و درکل همه جا در دسترس است و استفاده می‌شود.

لازم به ذکر نیست که فناوری اینترنت اشیا، هر روز در حال پیشرفت است، اما هنوز هم جای رشد و شناخت زیادی وجود دارد؛ اپلیکیشن‌های شناخته نشده، دستگاه‌های شناخته نشده و بسیاری از شرایطی که می‌توان این تکنولوژی را آن‌جا اجرا نمود. بهترین روش برای پیشرفت جهانی در این زمینه، استفاده از یک استاندارد جهانی در زمینه برنامه نویسی اپلیکیشن‌ها است تا بتوانند بدون نیاز به به‌روزرسانی‌هایی زیرساخت، همگی به هم متصل شوند. یکی از دلایل معروفیت وای-فای داشتن استانداردها جهانی است، و دلیل دیگر این است که این فناوری در دسترس تمام افراد جهان قرار دارد.

درحال حاضر، بسیاری از افراد از اینترنت اشیا در زندگی روزمره خود استفاده می‌کنند. برای مثال ساعت یا دستبندهای هوشمند را با موبایل خود متصل می‌کنند. اما بیشترین چیزی که به کیفیت این اتصال کمک می‌کند، اینترنت ثابت td lte است. در صورت داشتن هرگونه سوال در زمینه اینترنت پرسرعت، با شماره سراسری ۱۵۱۴ تماس حاصل فرمایید تا همکاران ما اطلاعات خود را بی‌دریغ در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

 

0/5 (0 نظر)