چرا ایمیل تا سال ۲۰۲۰ منسوخ می‌شود؟

 آیا می‌دانید چرا ایمیل تا سال ۲۰۲۰ منسوخ می‌شود؟

ارتباطات آنلاین و دیجیتال تا ۵ سال آینده به چه شکل خواهند شد؟ آیا همچنان ناچاریم تا بین انبوهی از ایمیل‌های بی‌اهمیت به دنبال ایمیل مهم کاری بگردیم؟ یا ساعت‌ها برای پاک کردن ایمیل‌های بی‌فایده وقت خواهیم گذاشت؟

امیدواریم تا سال ۲۰۲۰ کانال ارتباطی جدیدی جایگزین ایمیل شود. درواقع، همین حالا هم نشانه‌هایی از عدم استفاده از ایمیل در ارتباطات آنلاین دیده می‌شود. ولی جایگزین‌های بسیاری وجود دارد که بسیار راحت‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای نمونه می‌توان به ارسال پیام مستقیم در توییتر و فیسبوک اشاره کرد.

در ادامه به مشکلات ایمیل می‌پردازیم و به جایگزینی برای آن نیز اشاره می‌کنیم. با ماهان‌نت همراه باشید.

امروزه ایمیل از اهمیت کمتر و کمتری برخوردار است. بیشتر مردم برای برقراری ارتباط با یکدیگر ابتدا سراغ شبکه‌های اجتماعی می‌روند. دوست‌ها دیگر از طریق ایمیل با هم صحبت نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند از اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی سریع مثل تلگرام استفاده کنند.

بسیاری از شرکت‌ها برای گفتگوهای گروهی از برنامه‌هایی مانند Slacks استفاده می‌کنند و دلایل مهمی نیز برای آن دارند؛ یکی از این دلایل ایجاد گروه‌های عمومی است که به‌سادگی قابل جستجو هستند. هرکسی می‌تواند گفتگوهای شما را بخواند و نظر خود را نیز ارسال کند. دلیل دیگر استفاده زیاد از گجت‌ها هست. ما از پورتال‌ها و گجت‌های بسیاری استفاده می‌کنیم، اما از راه ارتباطی مناسبی برخوردار نیستیم. Slack به‌خوبی می‌تواند کارهای گروهی را سامان‌دهی کند و یک کانال خصوصی در اختیار کاربران یک گروه قرار دهد.

چرا ایمیل تا سال 2020 منسوخ می‌شود؟

اما در این میان، ایمیل به یک سیاه چاله تبدیل شده است. مردم یا به ایمیل‌های خود پاسخی ارسال نمی‌کنند و یا به‌قدری دیر پاسخ می‌دهند که دیگر اهمیت نامه از بین می‌رود. اگر یک گفتگوی ایمیلی ادامه پیدا نماید، گفتگوهای قبلی تبدیل به بخش‌های پیچ‌در‌پیچ شده و پیدا کردن اطلاعات مهم از بین آن‌ها سخت می‌شود. فیلترهای اسپم گاهی ایمیل‌های مهم را نیز می‌بلعند و برای پاکسازی صندوق دریافتی، گاهی نیاز به ساعت‌ها و روزها زمان خواهد بود. تا سال ۲۰۲۰، احتمالا یک نفر راهی برای تاثیرگذاری بیشتر و بهتر شدن ارتباطات آنلاین پیدا خواهد کرد. هنوز راه‌حلی برای این موضوع پیدا نشده اما همین حالا هم افراد کمتری خارج از محیط کار خود از ایمیل استفاده می‌کنند. درحال حاضر بیشتر افرادی که زیر ۲۰ سال سن دارند، حتی یک ایمیل شخصی ندارند و در صورت دارا بودن نیز به‌ندرت از آن استفاده می‌کنند.

تصور آینده کمی سخت است اما همواره تمایل داریم به اتکا به فناوری روز –اپلیکیشن‌ها و سرویس‌ها- فکر کنیم. این باور که شبکه‌های اجتماعی که امروز استفاده می‌کنیم، همان شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده در آینده است هیچ‌گاه صحیح نیست. چرا که فناوری همیشه در حال رشد است و اگر به سال ۲۰۱۰ نگاه کنیم می‌بینیم که شبکه‌های اجتماعی محبوب امروز، مانند اسنپ‌چت (پیام تصویری)، در آن سال وجود نداشته‌اند.

در دنیای فناوری پنج سال زمان بسیاری است، اگرچه برای ما به چشم برهم زدنی می‌گذرد. در سال ۲۰۱۰ اینترنت پرسرعت، موبایل‌های هوشمند و سایر تکنولوژی‌های این‌چنینی پیشرفت داشته‌اند. اما در این پنج سال، شبکه‌های اجتماعی بیشترین رشد را کرده‌اند. برای مثال ارزش فیس‌بوک چهار برابر شده یا در سال ۲۰۱۰ روزانه ۵۰ میلیون توییت ارسال می‌کردند اما در سال جاری این مقدار به ۵۰۰ میلیون رسیده است. در زمینه تکنولوژی ۵ سال پیش ایده حرکت ماشین بدون راننده و رها کردن آن در بزرگراه‌ها تنها یک رویا بود. اما احتمالا شرکت تسلا Tesla در تابستان سال ۲۰۱۷ به آن عینیت می‌بخشد.

شاید در آینده‌ای نزدیک پیام‌رسانی دیجیتالی جلوه جدیدی پیدا کند. حتما شما هم به ابزاری که شما را درک می‌کند و می فهمد علاقه‌مند خواهید بود. این وسیله می‌تواند جایگزین تمام شبکه‌های پیام رسانی مانند شبکه‌های اجتماعی، چت، پیامک و غیره شود. امروز این فناوری را در اختیار داریم اما یکپارچه نیستند.

ایمیل تا همین الان نیز بیش از اندازه عمر کرده است. در سال ۲۰۲۰ ایمیل دیگر راه مهمی در ارتباطات الکترونیکی نخواهد بود. هنوز جایگزین خاصی برای آن معرفی نشده و یا بین مردم محبوبیت پیدا نکرده است. فقط به این موضوع فکر کنید که دیگر حتی زحمت اضافه کردن آدرس ایمیل را به کارت‌ ویزیت خود نمی‌دهیم.

منبع: INC

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *