اینترنت point to point چیست ؟

مزایای اینترنت پوینت تو پوینت چیست ؟ در صورتی که لازم است یا دوست دارید بدانید ویژگی اینترنت پوینت تو پوینت چیست ؟ و یا چگونه می‌توان از مزایا اینترنت نقطه به نقطه استفاده کرد تا پایان این مقاله همراه سایت شرکت خدمات اینترنتی ماهان نت باشید.

در روزهایی زندگی می‌کنیم که عمده فعالیت‌های انسان با استفاده از اینترنت و به کمک شبکه‌های مجازی انجام می‌شود، این سبب شده است تا کیفیت و سرعت اتصال و استفاده از فضای مجازی و آنلاین بسیار مورد اهمیت قرار گیرد. تصور این که داشتن یک سرویس اینترنت با سرعت پایین یا یک اتصال ناپایدار ضعیف دارد در به تعویق افتادن کارها چقدر تاثیر دارد، خیلی سخت نیست، این امر در روند انجام امور ادارات و سازمان‌های بزرگ بسیار تاثیر وحشتناک‌تری خواهد داشت. اما به منظور جلوگیری از چنین فاجعه‌ای لازم است به دنبال یک راهکار اساسی و مطمئن باشیم.

با توجه به امکانات موجود بهترین راه برای رفع معضلات اینترنت از قبیل افت سرعت، قطعی پی در پی و… استفاده از بهترین اینترنت point to point یا همان اینترنت نقطه به نقطه است. اینترنت point to point چیست و چگونه می‌توان از آن بهترین استفاده را برد؛ موضوع صحبتی است که در مراتب قبل به طور خلاصه برایتان بیان کردیم، در این مقاله اما تصمیم داریم بیشتر در زمینه معایب و مزایای بهترین اینترنت پوینت تو پوینت با شما صحبت کنیم. تا پایان این مبحث همراه ماهان نت باشید.

اینترنت پوینت تو پوینت چیست ؟

بزرگترین تحول و اتفاق در زمینه اتصالات اینترنتی؛ اینترنت point to point نام دارد. اما این که اینترنت point to point چیست و چه کاربردی دارد در مطالب قبلی به صورت مفصل بیان شده است. در این مقطع تصمیم داریم به صورت کامل در خصوص مزایا و معایب اینترنت point to point با شما صحبت کنیم. اما به منظور یادآوری مطالب گذشته لازم است بدانیم؛ در اینترنت point to point چندین نقطه در مکان‌های مختلف را به صورت وایرلس یا بی‌سیم به هم متصل کرده تا یک شبکه قوی، پرسرعت و پایدار تشکیل دهیم. به این شیوه اتصال نقطه به نقطه نیز می‌گویند.

مقالات مفید : اینترنت airfiber چیست ؟

آیا می‌دانید اینترنت پرسرعت نقطه به نقطه (point to point) چیست؟

ارتباط نقطه به نقطه یعنی اتصال دو نقطه یا دو نود به هم، برای مثال می‌توانیم به تماس تلفن اشاره کنیم که یک تلفن با تلفن دیگر ارتباط دارد و چیزی که یک نفر می‌گوید، تنها توسط فرد دیگر (تلفن دیگر) شنیده می شود. این با ارتباط‌های یک به چند یا شبکه‌ای تفاوت دارد، چرا که در آن‌ها اطلاعات از یک نود به نودهای متعدد منتقل می‌شود. گاهی اتصال نقطه به نقطه با نام انگلیسی point to point به «P2P» نیز خلاصه می‌شود.

با استفاده از این اتصال، امکان انتقال ترافیک خصوصی مثلا اینترنت td lte روی شبکه عمومی فراهم می‌شود، در نتیجه دو شبکه خصوصی از طریق یک شبکه عمومی (مانند اینترنت) به هم متصل می‌شوند و این دو شبکه خصوصی از طریق تونل رمزشده با هم در ارتباط هستند. درنتیجه، اطلاعات در حال انتقال از دید سایر کاربران محفوظ خواهد بود.

همچنین اینترنت وایرلس ماهان نیز از سرعت و کیفیت بسیار بالایی برخوردار است که طرفدار زیادی در بین کاربران ماهان پیدا کرده است.

اتصال نقطه به نقطه چیست؟

مزایای اینترنت point to point چیست؟

اگر بخواهیم در رابطه با مزایا و ویژگی اینترنت point to point صحبت کنیم باید گفت؛

  • نصب و راه‌اندازی بسیار سریع؛ راه‌اندازی نقطه به نقطه اصولا در زمان بسیار کمی قابل اجراست، جالب است بدانید از زمان ثبت سفارش تا کمتر از 72 ساعت انجام یک اتصال p2p قابل اجراست.همن امر سبب شده تا سرعت در نصب تجهیزات به بزرگترین مزایا اینترنت نقطه به نقطه تبدیل شود.
  • تجهیزات مدرن و با کیفیت؛ به دلیل جدید و تازه بودن این نوع اتصال به اینترنت، تمام تجهیزات، نمونه‌های از آخرین تولیدات بروز در این حوزه هستند به همین دلیل است که مهمترین ویژگی اینترنت پوینت تو پوینت بروز بودن تجهیزات آن به شمار می‌رود.
  • کیفیت بالاتری در زمینه ایجاد یک شبکه پایدار در مقابل شبکه‌های مبتنی بر خط تلفن و کابل‌کشی دارد
  • یکی دیگر از مزایا اینترنت پوینت تو پوینت کیفیت بالا در اتصال شبکه آن است که کمترین اختلالات و ونوسانات شبکه را به همراه خواهد داشت.
  • رمزگذاری شبکه سبب شده تا از امنیت بالایی برخوردار شود
  • جالب است بدانید که با استفاده از اینترنت نقطه به نقطه و با توجه به ویژگی اینترنت پوینت تو پوینت شما از یک vpn یا تونل برای دورزدن تحریم‌ها و فیلترینگ استفاده خواهید کرد.
  • در یک ارتباط نقطه به نقطه قادر هستیم پهنای باند را تا بیش از 10 Gbps افزایش دهیم.
  • نیاز به ارتباط با مخابرات به صورت کامل از بین خواهد رفت و به شخصه معتقد هستم این یکی از بزگترین محاسن و مزایای اینترنت نقطه به نقطه است.
  • معمولا در تمام نقاط کشور امکان راه‌اندازی ارتباط point to point وجو دارد.
  • تمام خدمات در این زمینه لازم است مطابق با توافقات service level agreement صورت پذیرد.
  • شرایک اقلیمی و طبیعی بر اتصالات شما اختلالی بوجود نخواهند آورد.
  • از جمله مزایای اینترنت point to point می‌توان به هزینه پایین راه‌اندازی اشاره کرد، به دلیل حذف نیاز به کابل‌کشی این اتفاق رخ می‌دهد.

اگر مصرف اینترنت شما بالاست پیشنهاد ما به شما اینترنت نامحدود ماهان نت است.

اینترنت LTE

معایب اینترنت point to point چیست؟

در مقابل تمام محاسن و مزایا اینترنت نقطه به نقطه که در قبل گفته شد شاید تنها موردی که بتوان به عنوان ایراد یا معایب اینترنت پوینت تو پوینت بیان کرد محدودیت در اتصال باشد. همانطور که در بیان اینترنت پوینت تو پوینت چیست، گفته شد در این روش تنها دونقطه مبدا و مقصد به هم متصل شده و انتقال داده بین این دونقطه انجام خواهد شد.

یکی دیگر از معایب اینترنت point to point زمان ایجاد گره است. در صورت ایجاد گره در یک شبکه نقطه به نقطه تداخل پیش خواهد آمد و ممکن است کار کل شبکه مختل شود.البته این مورد با ایجاد یک پیکره‌بندی مجذا در شبکه قابل حل و پیشگیری است.

چرا ماهان نت

شما در شرکت معتبر ماهان نت می‌توانی در زمینه‌های مختلف از خرید انواع سرویس اینترنت گرفته تا رفع نواقص سرویس‌های خود، با نیروهای متخصص و کاربلد صحبت کرده و مشاوره بگیرید. در شرکت ماهان نت همچنین می‌توانید از خدمات سرویس‌های متنوع اینترنتی با پشتیبانی قوی 24 ساعته بهرمند شوید.

Gaming-Banner

اینترنت پوینت تو پوینت ماهان‌نت، مناسب برای سازمان‌ها، شرکت‌ها و مراکزی است که به پهنای باند بالایی نیاز دارند.

ویژگی‌ها

مهم‌ترین ویژگی‌ خدمات شبکه‌های خصوصی مجازی (اتصال نقطه به نقطه) ماهان‌نت را می‌توان به این صورت برشمرد:

  • ثبات و پایداری
  • امکان ارائه به بیشتر نقاط پایتخت و کشور
  • عدم وابستگی به مخابرات

سخن آخر

یکی از بروزترین و جدیدترین روش‌های اتصال به دنیای مجازی p2p نام دارد. این که اینترنت point to point چیست و چه مزایایی در مقابله دیگر سرویس‌های اتصال به اینترنت دارد موضوع مبحثی بود که در این مقاله در خصوص آن با هم صحبت کردیم. قابلیت اطمینان بالا، سرعت مطلوب، نصب آسان، تاخیر کمتر، نیاز به نگهداری کمتر، هزینه معقئلانه تر و… برخی از ویژگی اینترنت نقطه به نقطه یا point to point است. برای کسب اطلاعات بیشتر و بهره گیری از دانش روز در مورد این نوع اینترنت پیشنهاد می شود که حتما صفحه اینستاگرام ماهان نت را دنبال نمایید.

سوالات پرتکرار

  • کاربرد اینترنت point to point چیست؟

به منظور استفاده بهتر از این سرویس لازم است بدانیم کاربرد اینترنت نقطه به نقطه چیست، این سرویس کاربردهای متفاوت و فراوانی دارد، اما بیشترین مزیت و استفاده از آن در مواقعی است که نیاز به پهنای باند بالا و تاخیر یا دیلی پایین است. این سرویس همچنین نرخ از دست رفتن اطلاعات پایینی دارد. با توجه به مطالب بیان شده کاربرد بهترین اینترنت پوینت تو پوینت برای موارد زیر می‌باشد؛

  • سرویس ابری با نرخ امنیت بالا
  • ارتباط دیتا سنتر
  • انتقال فابل‌ها با حجم بالا
  • چخش زنده ویدئویی
  • برنامه‌های آنلاین اجرایی سنگین
  • طریقه و نحوه اتصال اینترنت point to point چیست؟

جالب است بدانیم نحوه اتصال در اینترنت p2p چیست، در این روش که بسیار با شبکه wifi خانگی متفاوت است به خط دید واضح نیاز داریم، در اینترنت نقطه به نقطه، تجهیزات شبکه در چند مکان نصب می‌شوند و همانطور که گفته شد به خط دید واضح نیاز دارند.

  • انواع اتصال نقطه‌ای کدام است؟

در بهترین اینترنت point to point سه روش اتصال وجود دارد؛

  • نقطه به نقطه
  • یک نقطه به چند نقطه
  • یک شبکه گره‌ای نقطه به نقطه
0/5 (0 نظر)